بهترین رژیم های لاغری سریع در دنیا
نوشته شده توسط : شکری

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دغدغه ی اغلب افرادی است که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند و همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش سریع وزن هستند. در همین ابتدا باید بگوییم که تناسب اندام به معنای لاغری و یا لاغری شکم و پهلو نیست. افرادی تناسب اندام دارند که پر انرژی، قوی و سالم هستند و همچنین وزن مناسب دارند. رسیدن به تناسب اندام نیازمند داشتن یک برنامه غذایی درست است. حال برخی افراد به جای استفاده از رژیم های لاغری اصولی به دنبال رژیم لاغری سریع می روند.

رژیم لاغری شکم

  • افرادی که چربی شکمی کمتری دارند، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی در آن‌ها کمتر است.
  • برای رهایی از استپ وزنی در رژیم کاهش وزن، ورزش کردن الزامی است.
  • اضافه و کم کردن وعده‌های غذایی در رژیم‌های کاهش وزن بستگی به قوانین آن دارد.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن بهترین رژیم لاغری شکم و پهلو است؛ زیرا بدون ورزش شاید بتوان برای مدت کوتاهی وزن کم کرد؛ اما بعد از مدتی سرعت کاهش وزن کم شده و فرد دچار استپ ورنی می‌شود. برای رهایی از استپ وزنی در رژیم کاهش وزن، ورزش کردن الزامی است.

رژیم فستینگ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

رژیم ۱۲ ساعته یکی از انواع رژیم فستینگ رژیم ۱۲ ساعته است. قوانین این رژیم ساده است. فرد باید هر روز یک روزه ۱۲ ساعته ناشتا بگیرد و به آن پای‌بند باشد. به گفته برخی محققان، روزه گرفتن به‌مدت ۱۰ تا ۱۶ ساعت می‌تواند باعث شود بدن ذخایر چربی خود را به انرژی تبدیل کند. همین موضوع، باعث آزاد شدن کتون‌ها در جریان خون و کاهش‌وزن می‌شود. این نوع برنامه روزه‌داری متناوب ممکن است گزینه خوبی برای مبتدیان باشد. چون بیشتر روزه‌داری درطول خواب اتفاق می‌افتد و فرد می‌تواند هر روز همان تعداد کالری را مصرف کند.

ساده‌ترین راه برای انجام روزه ۱۲ ساعته این است که دوره خواب را در پنجره روزه قرار دهید. برای مثال، فردی می‌تواند از ساعت ۷ بعدازظهر، رژیم فستینگ را آغاز نموده و ساعت ۷ صبح صبحانه بخورد. رژیم فستینگ ۲۴ ساعته روزه گرفتن کامل به‌مدت ۱ یا ۲ روز در هفته، که به عنوان رژیم غذایی «خوردن – توقف – خوردن» نیز شناخته می‌شود، به معنای خودداری از مصرف غذا به‌ مدت ۲۴ ساعت است. بسیاری از افراد از صبحانه تا صبحانه یا ناهار تا ناهار را روزه می‌گیرند. افرادی که از این برنامه غذایی استفاده می‌کنند، می‌توانند درطول دوره روزه‌داری آب، چای و سایر نوشیدنی‌های بدون کالری را مصرف کنند، اما در روزهای عادی به الگوهای غذایی عادی برگردند. این روش کل کالری دریافتی فرد را کاهش می‌دهد، اما برای غذاهای خاصی که فرد مصرف می‌کند، محدودیت قائل نمی‌شود. اما رژیم فستینگ ۲۴ ساعته می‌تواند چالش‌برانگیز و خسته‌کننده باشد و ممکن است باعث افت انرژی، سردرد یا تحریک‌پذیری شود.

رژیم آب درمانی برای لاغری

رژیم آب درمانی نوعی رژیم است که در آن برای یک مدت زمان مشخص فقط آب مصرف می‌کنید. رژیم آب درمانی برای لاغر شدن و کاهش وزن و سلامتی استفاده میشود. رژیم آب نوعی از روزه داری است که در آن برای یک مدت زمان مشخص فقط آب مصرف می کنید. برخلاف رژیم های کم کالری که میزان کالری دریافتی، روزانه ۲۰-۴۰% کاهش پیدا می کند، در رژیم آب، کالری دریافتی صفر اس

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: